Trwa ładowanie proszę czekać ...

O polerce słów kilka.

17 października 2016

Jeśli chcemy dobrze zadbać o karoserię auta, to pomyśleć trzeba przede wszystkim o polerowaniu. Jest to najlepszy i sprawdzony sposób na uzyskanie świetności i wspaniałego połysku lakieru, który jeszcze długo będzie zachwycał. Polerować można metodą ręczną lub maszynową, z tym że ta druga jest znacznie częściej stosowana ze względu na czas i efekty. Do polerowania maszynowego potrzebne jest odpowiednie urządzenie – polerka obrotowa lub orbitalna, które różnią się między sobą w sposobie poruszania się pada polerującego. Polerka orbitalna porusza padem po orbicie, polerka obrotowa wokół własnej osi. (https://sklep.motogo.pl/maszyny-polerskie-c56)

Polerka obrotowa

Polerka obrotowa wciąż cieszy się uznaniem i popularnością wśród specjalistów od karoserii samochodowej. Jest bardziej niebezpieczna w trakcie pracy, wymaga dużego doświadczenia i wiedzy podczas pracy, lecz daje także wspanialsze efekty w postaci niemal idealnie gładkiego lakieru. Można przy niej stosować z powodzeniem pady wełniane, czego nie można już zrobić z polerką orbitalną. Polerkę obrotową można wykorzystać razem z pastami silnie ścierającymi, razem dają rewelacyjne efekty przy silnych uszkodzeniach i rysach samochodów. Jeśli jednak nieumiejętnie będziemy się nią posługiwać, może dojść do przypalenia lakieru, co staje się bardzo dużym problemem.

Polerka orbitalna

Ta polerka sprawdza się znakomicie w przypadku drobnych rys i niewielkich uszkodzeń. Nie wymaga tak dużego doświadczenia jak jej poprzedniczka i jest dużo bezpieczniejsza w pracy. Może się nią posługiwać osoba, która nie ma jeszcze tak dużej praktyki by stosować polerkę obrotową. Stosując ten rodzaj polerki, pamiętajmy o dobranych pastach i padach, bez których nie można pracować.

Polerowanie maszynowe

Pady polerskie

Najczęściej stosuje się pady wykonane z gąbki, choć do polerki obrotowej można także stosować pady wełniane. Pady polerskie mają różne kształty, wielkość, rozmiar oraz stopień ścieralności, który dobieramy pod względem uszkodzeń na lakierze. Pady są stosowane na wszystkich elementach karoserii, dlatego muszą mieć tak zróżnicowaną wielkość – inny użyjemy do czyszczenia drzwi, a inny do czyszczenia zderzaków.

Jak polerować lakier?

Polerowanie lakieru na własną rękę jest dosyć ryzykowne. Lepiej zlecić tą pracę profesjonalistom, którzy dobiorą odpowiednią pastę, pady oraz sprzęt, który mają w warsztacie i nie musza go specjalnie kupować. Jeśli jednak zdecydujemy na samodzielne wykonanie tej pracy, to musimy przygotować podobnie jak warsztat pastę, polerkę oraz pady odpowiedniej wielkości. Przed polerowaniem trzeba starannie umyć karoserie, wysuszyć i wyglinkować.

Musimy także zabezpieczyć wszystkie elementy plastikowe i gumowe odpowiednią taśmą. Po tych czynnościach nakładamy pastę na pad polerski i nakładamy cienką warstwę na lakier. Po zakończeniu wycieramy nadmiar pasty ściereczką z mikrobibry.